October 19, 2012

Som Čajka!

Nie, nie. Ešte som sa nezbláznila a nepovažujem sa za čajku. Nadpis je citácia z divadelnej hry, na ktorej som bola spolu s Macom, Cocci, Deni a Lindou v nedeľu večer. A bola výborná. Krásna scéna, výborní herci, skvelé prevedenie a vstupenka s ISICom za 4,20€. No čo viac si môže človek priať. Aby som prezradila viac, tentokrát sa na javisku stretli také mená ako Zdena Studenková, Ľubo Paulovič, Richard Stanke/Jiří Langmajer, Jožko Vajda, Soňa Valentová a zopár mladších mien, ktoré mi až tak moc nehovoria, ale boli vskutku výborní. Ten, kto nečítal Čajku, len v krátkosti - hra je o neopätovaných citoch, (ne)splnených túžbach a (ne)dosiahnutých cieľoch, o naivných dievčatách, dekadentných umelcoch a kope ironických šplechov na margo najväčších mien ruskej literatúry. 
No a teraz zopár obrážtekov z činohry Slovenského národného divadla. (vďaka za profi fotografov, ktorým je pre komerčné účely dovolené urobiť nejaké tie zábery).
 
Soby hrané pravdepodobne študentmi z VŠMÚ. Nemyslím, že normálny herec by šiel na dosky SND napodobňovať soba :D Ale tlieskam im, boli perfektní. Škoda, že Pán Fotograf nezachytil aj tuleňa, takisto hraného človekom. Ten bol absolútne fenomenálny :D Ako sa tak tulenil po scéne, ani sám tuleň by to lepšie nezahral :D
Triumfálny nástup Arkadiovej (Zdena Studenková) a Trigorina (Jiří Langmajer) spod "zeme". Zdena bola úžasná, neviem si predstaviť nikoho, kto by sa tejto úlohy zhostil bravúrnejšie ako ona. Jiří v tomto prípade podľa mňa trošku zaostával. Nič v zlom, v "Co pak je to za vojáka" bol fajn, ale tu mi prišiel troška nudný.
Treba uznať, že na to, akým vie byť Ľubo Paulovič alkoholikom (poznám ho dokonca osobne, bol starostom v dedine, kde som prežila takmer polovicu svojho života), hercom je tiež velice dobrým. V "Pod povrchom" hrá úspešného celkom sympošného podnikateľa a tu hrá asi 70-ročného starca Sorina. Na snímke s Robertom Rothom, ktorý stvárnil hlavnú úlohu spočiatku nepodareného umelca a syna Arkadiovej, ktorý si na konci hry strelí guľku do hlavy.
Záber z hry mladého, už spomínaného umelca, ktorú nik nepochopil (akože v hre, nie že my sme nepochopili :D to je už druhá vec) Na zábere Henrieta Horňáčková, stvárňujúca úlohu Niny Zariečnej, naivnej dievčiny, ktorá toľko túžila stať sa herečkou, až sa z toho chúďa v závere pomiatla.
Úlohu Trigorina na "striedačku" s Jiřím Langmajerom hral aj Richard Stanke. Musím sa priznať, veľmi ma mrzí, že v nedeľu nehral Richard. Mám ho ako herca rada, je skvelý a ten jeho účes mu fakt sekne! Plus si myslím, že v kombinácii so Zdenou museli mať diváci z hry ešte väčší zážitok. 
 Aby ste videli, že soby v hre plnili aj svoju sobiu úlohu a po scéne sem tam okrem pojašeného behania aj ťahali sane :D Na tejto snímke opäť Zdena s Richardom. 
Jozef Vajda sa na scéne objavil iba pár krát a vždy s vážnym výrazom v tvári. Už keď som si myslela, že je tam iba ako taký panáčik, vyšiel na scénu s krátkym monológom, ktorý podal tak, že mi chlpy na rukách stáli dupkom! Skvelý! Viac netreba dodať...Na snímke Vajda ako Šamrajev a známa Arkadiová aneb Zdena.
Na rozlúčku, tmavá momentka zo scény, ktorá ale tmavou nebola. Dokonale zachytený kúsok ľadovej zeme, dosiek činohry Novej budovy SND - BA.





 










No comments:

Post a Comment